דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נבחר רופא שיניים לילדים 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1664 פעמים ]

מהו הייחוד של רופא שיניים לילדים

רופא שיניים מומחה לטיפול בילדים עובר הכשרות מקצועיות מיוחדות. לא כל רופא שיניים מסוגל ליצור קשר של אמון עם הילדים, להרגיע אותם ולעודד אותם לשתף פעולה. הרופאים שעוסקים בתחום אוהבים ילדים ומקדישים את הקריירה המקצועית שלהם להענקת טיפולים לילדים ומלמדים אותם כיצד להילחם בפחד מרופא השיניים. הרופא מצליח לטפל בילדים בעזרת גישה נכונה, מרפאות צבעוניות וציוד מתאים.

רופא שיניים לילדים זקוק לכיסא טיפולים מיוחד המתאים לילדים. כיסאות טיפול גדולים ומנוכרים במרפאות הרגילות מרתיעים את הילדים הקטנים ומעוררים את ההתנגדות והפחד. כאשר הכיסא מתאים לגודלם, צבעוני וידידותי, הילדים בעצמם מבקשים לשבת בכיסא ולעבור את הבדיקה. במרפאות המובילות בענף אפשר למצוא כיסאות טיפול בצורת חללית, כיסאות בצורת מכונית ועוד.

הביקור הראשון במרפאת השיניים

כל רופא שיניים מומחה לילדים מתחיל את המפגש הראשון עם הילד וההורה בבדיקה ראשונית בה לא מבצעים טיפולים. הפגישה הראשונה חשובה ליצירת קשר חיובי בין הרופא והילד ולמנוע את הפחד והחששות. הילדים מסיימים את הבדיקה עם חיוך ולא מתנגדים להגיע לביקורים נוספים בעתיד. כאשר יש לבצע טיפולים הכרוכים בכאב מסביר הרופא לילד את התהליך ומציין מראש כי ייתכן והטיפול קצת יכאב. כאשר מדברים עם הילדים בכבוד ובגובה העיניים, הם משתפים פעולה.

התמודדות עם עששת ילדים

העששת היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם. ילדים שלא מקפידים לצחצח שיניים כראוי סובלים מהצטברות של עששת וחיידקים. שיני החלב פגיעות מאוד לעששת, כאשר ההורים לא מקפידים על היגיינת פה החורים בשיניים מגיעים במהרה. מעטים יודעים כי עששת עשויה להתפתח גם בקרב תינוקות ופעוטות, במקרים חמורים השיניים כולן נרקבות ומתפוררות כבר בגיל 5. הילדים מתמודדים עם כאבי שיניים ותחושה לא נעימה, הם מסתובבים ללא שיניים עד לבקיעת השיניים הקבועות.

במטרה למנוע את הפגיעה בשיניים ממליץ כל רופא שיניים לילדים להתחיל לצחצח את השיניים יחד עם הילד כבר בגיל שנה וחצי. הילדים שמחים לשתף פעולה כאשר מציעים להם מברשות שיניים מיוחדות לילדים, משחה מתאימה וספרים או סרטים שמספרים על חשיבות הצחצוח. כדי למנוע מעבר של חיידקי עששת ממבוגרים לילדיהם יש להקפיד להימנע מנשיקות רטובות על השפתיים והעברת אוכל מהפה של ההורה אל פיו של הילד.

עצות לשמירה על בריאות השן של הילד

פרט להיגיינה טובה חשוב להקפיד גם על צריכה מצומצמת של ממתקים וסוכרים. שתייה מתוקה היא גורם משמעותי להתפתחות של עששת בקרב ילדים. רופא שיניים לילדים ממליץ לאימהות להקפיד על אורח חיים מתאים במהלך ההיריון. הבריאות של האם משפיעה על התפתחות השיניים של העובר. לידה מוקדמת מעלה את הסיכון לבעיות שיניים בקרב ילדים. גמילה מהירה מבקבוק והקפדה על שתיית מים על פני המיצים המתוקים חיונית לשמירה על בריאות הפה. 

 

 


אודות


"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים מיוחדת לילדים שבה ניתן לקבל טיפולי שיניים לילדים ולנוער. המרפאה נמצאת במבשרת ציון.


מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ומומחה ברפואת שיניים לילדים. במרפאה מקבלים רופאים מומחים בוגרי הדסה בלבד בתחומים של שיקום הפה, יישור שיניים ולסתות ורפואת שיניים כללית לילדים. 


http://my-kid-dent.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב